18 november 2008

Zevenheuvelenloop 2008

De zeven heuvelenloop had ik oorspronkelijk niet gepland, maar die chip voor 15 euro trok mij wel! (Ik ben ook een Hollander he). Ik was al langer van plan om een eigen chip te kopen, maar die zijn normaal zo'n 8 euro duurder. Ik schreef mij dus eigenlijk in met valse motieven.

Maar goed, afgelopen zondag stond ik om 12:08 uur op het centraal station in Nijmegen. Met de geschatte tijd van 1:15 verwierf ik mij een plaats in het groene (laatste) startvak. Blijkbaar loopt het grootste deel van de runners sneller (??) als je met 1:15 al in de laatste stargroep belandt. (Maar de uitslag laat een ander beeld zien...)

De run zelf liep heel voorspoedig, ik heb heerlijk relaxed gelopen en had aan het einde genoeg over voor een eindsprint, ware het niet dat het daarvoor eigenlijk te druk was op het parcours. Met de eindtijd (1:15:21) ben ik bijzonder tevreden. Vrijwel goed geschat!

Wat mijn loopstijl betreft denk ik dat ik veel gehad heb aan de blotevoeten trainingen. Ik loop veel lichtvoetiger dan een jaar geleden, en ik heb mijn PR op de 15km met maar liefst 24 minuten(!) verbeterd. (Vechtloop 2006 1:39:30, waarbij wel vermeld moet worden dat toen de temperatuur wel veel hoger was)

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wel van harte gefeliciteerd met je persoonlijke record! Het laat duidelijk zien dat je op de goede weg zit met je trainingsmethode. Ga vooral zo door, Dick!

Anoniem zei

Hee, dan hebben we deze keer exact dezelfde tijd gelopen...

Dick de Boer zei

Peter,
Dat is ook toevallig! Ik zie je nu ook staan in het totaal klassement, er staat slechts één andere loper tussen ons in!

Anoniem zei

Kijk ik na maanden op je blog, ben namelijk zelf lang uit de running geweest, zie ik dat er niets meer wordt bijgewerkt...

Zozo...

Ik hoop dat je nog steeds loopt en daar plezier aan beleeft.

Dick de Boer zei

Hee, anoniem! Ik loop nog steeds met veel plezier, laatst in Amersfoort mijn eerste marathon.

Met lopen gaat het dus goed, maar hel bloggen schiet er een beetje bij in. Ik zal dat wel weer eens oppakken, ben wat druk op het moment...

Hoe is het met jou? heb je een blessure gehad, dat je zolang niet gerent hebt?

Anoniem zei

Inderdaad, mijn rug :(( Nog steeds eigenlijk. Ben bezig met opbouwen, afstanden onder de 10 KM.

WOW, Dick, een marathon? Toch niet op blote voeten he?! Hoe zit het daarmee? Nog steeds blootsvoets?

Het ga je goed! :))