09 oktober 2008

Eerst stil, dan blote voeten!

De Wolfskamerloop komt in zicht. Deze loop (5km) had ik gepland om op blote voeten te lopen. Ik zeg had, want ik denk dat ik het niet ga redden. Nog steeds is een loop van enkele km's voldoende om mijn voeten zodanig te beschadigen dat het een dag of twee duurt voordat het volledig is genezen.

Natuurlijk is dat niet de bedoeling. In het begin kan dat gebeuren, maar na al die tijd zou ik ook wel eens zonder nadelige gevolgen een stuk op mijn blote voeten willen hardlopen. Ik weet inmiddels denk ik waar dit aan ligt! Tijdens het lopen hoor ik steevast bij elke pas schuivend geluid. En schuiven betekend slijten... En slijten betekend blaren of erger.

Ik ben nu begonnen met me zelf te leren geruisloos te lopen. Zo geruisloos dat niemand me meer hoort aankomen.... Afgelopen training ben ik begonnen op mijn good old shoes. (Oud vooral, ze zijn al ouder dan twee jaar, maar wil eigenlijk geen nieuwe meer kopen!) Ik heb zo'n 7 km op mijn voorvoeten gelopen waarbij ik door op de buitenzijde van mijn voorvoet te landen, en af te wikkelen naar het midden en daarna naar de hak (en weer terug) het geluid vrijwel tot 0 kon reduceren. Hierbij helpen mijn ouder wordende oren behoorlijk mee, zacht geluid hoor ik eenvoudig niet.

Het doet mij denken aan de stille elektrische auto's die nu kunst geluid moeten gaan voortbrengen om wandelaars te waarschuwen. Ik den er aan om het geluid van galopperend paarden door een geluidsinstallatie mee te voeren om zo mijn medeweggebruikes op de hoogte te stellen van mijn geruisloze nadering ;-). U bent gewaarschuwd!

Geen opmerkingen: