22 januari 2008

Verder op waterschoenen

Nu de BAV Wintercup voorbij is, heb ik voorlopig geen trimlopen op het programma staan. Ik kan nu weer volop aan de gang met mijn voorvoet training, hetgeen uiteindelijk moet leiden tot blote voeten lopen.

Ik heb deze week een RS800sd kunnen lenen en ik ben nu aan het experimenteren met de footpod. Met de schaar maakte ik een paar gaatjes in de 3 euro kostende schoenen, waardoor ik nu de footpod op de waterschoenen kon vastzetten! Resultaat: Ik heb nu voor het eerst mijn BV snelheid kunnen meten.

Nu, na de training van 30 minuten (waarvan 20 hard gelopen) voel ik mijn kuiten als gewoonlijk. Ik heb wel de indruk dat het beter is gegaan dan de laatste keer. Ook mijn voetzolen voelen beter. Vorige keer had ik een beginnende blaar vorming. Vandaag heb ik ook de dunne zooltjes uit mijn waterschoenen gehaald, waardoor mijn voeten minder schuiven in de schoen. Dat loopt uiteindelijk lekkerder.

2 opmerkingen:

Peter zei

Hoi Dick, nog gebruik gemaakt van het ongewoon zachte weer en BV gelopen? Of ben je op je waterschoenen op pad geweest? Went het al?
Als opsteker kan ik je nog melden dat mijn trainingen gemiddeld steeds sneller afgelegd worden. Nou was ik altijd al een langzame hardloper, dus alles in perspectief, maar ik ga er zonder meer van uit dat ik in staat moet zijn om mijn wedstrijden van dit jaar sneller te lopen dan voorheen op schoenen. Het enige wat me nog weerhoudt is de onbekendheid vaak met het parcours.
Op 6 april wil ik meedoen aan de DwarsDoorDordt-loop (10km), dat zou dan mijn eerste wedstrijd zijn. Sommige delen van het traject zijn nogal ongelijk geplaveid, dus dat zal de snelheid vermoedelijk wat drukken, maar op zich moet de route wel te doen zijn.
Heb je al een moment bepaald dat je echt BV gaat? Hangt dat van de temperatuur af? Waar leg je de grens?

grt,
Peter

Dick de Boer zei

Hoi Peter.
Nee, ik ben nog niet echt BV gegaan. Ik moet eerst nog is staat zijn goed op de voorvoet te landen. Ik heb dat de laatste keer (afgelopen donderdag) voor het eerst gedaan zonder spierpijn in de kuiten! Er zit dus vooruitgang in. Ik heb nu nog wel last van mijn voetzolen, wanneer ik loop op de waterschoenen zonder inlegzooltje.

Maar, misschien is de stap van blote voeten in de waterschoenen naar echte blote voeten wel kleiner dan ik denk. Ik blijf het echter rustig aan doen, mijn achillespees vindt dit ook niet allemaal even fijn. Streven is (nog steeds) om einde dit jaar 10km trimloop (cross) op de blote voeten te doen. (bv BAV-wintercup in november of december)

Ik heb wel de indruk dat ik op de waterschoenen sneller loop dan op mijn schoenen....