22 september 2006

The week after

De damloop zit er weer op. Zoals verwacht had ik een behoorlijke spierpijn op maandag, maar dinsdag voelde alles al weer een stuk beter. Ik heb zowel maandag als dinsdag niet meer getraind, de boel moet eerst weer wat herstellen.

Op woensdag begon mijn hardloop cursus. Op de site van zuidwal (onze plaatselijke atletiekvereniging) had ik gelezen dat er een cursus komt voor de gevorderde hardloper. Enige eis was dat je 20 minuten achtereen kunt hardlopen. Wel, dat is geen probleem.

De cursus woensdag begon met een warming-up en een cooper test. Simpel gezegd: in 12 minuten zoveel mogelijk km's lopen. Dit was na de Damloop eigenlijk een (te) grote inspanning, maar ik was toch ook wel benieuwd naar het resultaat. Ik rende 2,53 km in die 12 minuten, hetgeen duidt op een 'zeer goede' conditie.

De cursus duurt vanaf nu 10 weken, en vindt plaats op woensdag avond en zaterdag middag. Mijn derde wekelijkse training moet ik dan maar (noodgedwongen) op maandag doen...

Geen opmerkingen: