05 mei 2008

Toekomstplannen

Amersfoort is de stad waar ik werk en waar mijn (schoon)familie woont. Amersfoort is een mooie stad die ik redelijk ken. Deze stad viert volgend jaar zijn 750 jarig bestaan. Ter gelegenheid hiervan wordt er éénmalig een marathon georganiseerd! Een marathon die dwars door de dierentuin gaat, en ook dwars door het centraal station. (Ze doen wat tegenwoordig, om er iets bijzonders van te maken...)

Het begint dus te kriebelen. Nog niet zo lang geleden vond ik 42km onwaarschijnlijk ver. Nu ik inmiddels twee halve marathons in de benen heb begint toch ook die 42km in zicht te komen. Ik denk dat ik dit jaar nog één of twee halve ga plannen, en dan vanaf januari ga trainen voor de hele marathon in juni.

Vóór die tijd blijft uiteraard mijn streven om in oktober 5km (Wolfskamerloop) op blote voeten te doen. Als dat goed gaat volgt eind van het jaar (dec 08 of jan 09) een 10km op blote voeten. Afhankelijk van hoe dat gaat zie ik of ik de marathon blootsvoet kan doen. Maar anders schaam ik me niet voor schoenen aan mijn voeten hoor! ;-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hallo Dick,
leuk dat je Amersfoort wil gaan doen volgend jaar. Alleen denk ik dat het parkoers te bijzonder is om veilig op je blote voeten te kunnen lopen. Ik zelf zal als Amersfoorter ook van de partij zijn, hoewel ik ook nog voor de halve zou kunnen kiezen.

Ik heb je blog wat doorgelezen en je meldt dat je bij een clinic bij Aart bent geweest. Ik kan echter geen verslag vinden?

Dick de Boer zei

Loopgek,
Wat die blote voeten betreft maak ik me geen illusie. Op dit moment loop ik (met moeite) nog maar 5km BV en ik zie me dat voorlopig niet uitbouwen tot 42km. Het wordt mijn eerste marathon dus ik zal al moeite genoeg hebben, ook mét schoenen ;-)

Het verslag van de clinic bij Aart is er inderdaad niet. Ik vond het eigenlijk een beetje tegenvallen waardoor ook mijn enthousiasme voor een verslag wat afnam. Misschien maak ik er alsnog een stukje over....