22 april 2008

De stand van zaken

De afgelopen twee weken is het wat kwakkelen. Het begon twee weken geleden met een hevige keelpijn, gevolgd door een niet geringe verkoudheid. Ik heb deze weken wel getraind, maar het zal je niet verbazen dat ook dat niet geweldig ging.

Inmiddels begin ik wel op te knappen en vanavond wil ik weer blootsvoets. Afgelopen twee weken heb ik wel relatief veel op de waterschoenen gelopen en er is zeker vooruitgang.

Ik loop nu 4 a 5km aan één stuk waarbij ik geen spierpijn in de kuiten krijg en waarbij ik ook geen last heb van mijn achillespezen. Mijn hele bewegingsapparaat lijkt wat te wennen aan de lage (geen) hak, en de grotere belasting bij de voorvoet landing.

Ik ga dit (vooral) langzaam uitbouwen. Op Chat'n'Run hoor ik van verschillende kanten over blessures in de voorvoet door het te snel opbouwen van de (verende) voorvoet landing. Ik doe het dus rustig aan!

Geen opmerkingen: