09 juli 2008

Lerende leren zolen

Ik heb ook eigenlijk wel unieke leren zolen. Ze zijn onverslijtbaar en worden eigenlijk alleen maar beter tijdens het gebruik! En het unieke van die leren zolen is eigenlijk wel dat ze zelf leren.

Maar ik overdrijf.

Eigenlijk zijn die zolen niet van echt leer, maar het begint er wel steeds meer op te lijken. En dat leren... Dat klopt wel. Ik had ze eigenlijk al jaren niet meer écht gebruikt en nu ik ze weer aan het werk gezet heb hingen de eerste keer de lappen er bij. Maar gewoon doorgegaan. Ik had levenslange garantie dus waarom niet?

Nu na een aantal maanden zijn ze zover dat ik ze ongestraft zo'n 4km kan gebruiken zonder zichtbare schade. Ze leren nog steeds die zolen, want over een tijdje zullen ze nog slijtvaster zijn! Een uniek concept. De normale zolen die onder veel hardloopschoenen te vinden zijn gaan eigenlijk maar een jaartje mee en zijn bovendien niet zelfherstellend.

Nee, ik heb geen aandelen bij de maker van deze zolen. Ik ben oprecht enthousiast en U als hardlopende(?) lezer zou het ook eens moeten proberen....

Ik weet zo het merk niet, en ook is mij geen modelnaam bekend. Maar iedereen heeft ze, de voetzolen..... Gisteren weer 3.5km op blote voetzolen gelopen en vandaag (voor het eerst) geen last van blaren of wondjes!!

2 opmerkingen:

Peter zei

Way to go Dick, zoals onze amerikaanse vrienden plegen te zeggen. Misschien kom ik ook wel op 27 augustus, hoewel dat wel heel kort na mijn vakantie is waarin ik vermoedelijk niet of nauwelijks zal hardlopen.

Dick de Boer zei

Peter,

Het zou leuk zijn als je komt. Alleen raakt loopgek dan misschien in de war met twee BV'ers...

(Wel een aardig eindje voor je rijden)