26 oktober 2008

Wolfskamerloop 2008

Zondag 26 oktober werd de zestigste Wolfskamerloop gehouden. Drie jaar geleden was de 5km op de Wolfskamerloop mijn eerste wedstrijd, vandaar dat deze loop voor mij een speciale betekenis heeft,

In 2005 deed ik 28:13 over de 5km. Een jaar later (2006) had ik nog 27:23 nodig. Vandaag (2007 sloeg ik over) liep ik de 5km in 23:33, een(behoorlijke) PR dus.

Zoals ik al schreef in een vorig bericht heb ik de loop niet gedaan op blote voeten, ik was daar nog niet klaar voor. Wel jammer, maar het is beter dit onder ogen te zien dan tegen beter weten in toch BV te gaan...

Wel schafte ik mijzelf een paar nieuwe schoenen aan, met lagere hakken en minder demping: de Nike Skylon II. Ik loop hier nu prettiger op, want hoewel het BV nog niet helemaal lukt, heb ik inmiddels mijn loopstijl dankzij mijn BV trainingen behoorlijk verbeterd. Ik heb de demping nu niet meer nodig. De Skylon heeft een lagere hak, en (toch) wat demping onder de voorvoet. Dat laatste had ik eigenlijk liever niet, het geeft bij de landing een ietswat onstabiel gevoel. Aan de andere kant ga ik nu écht lange stukken op de voorvoet lopen, en geeft die demping misschien juist wel een goede overgang. Ik heb er in ieder geval niet veel last van....

Geen opmerkingen: