09 maart 2008

Nike Hilversum City Run 2008

Gisteren heb ik me ingeschreven voor de Nike Hilversum Cityrun. Deze loop is geheel nieuw van opzet, de 10km is nu niet 2x5, maar echt één rondje van 10. Verder is er voor het eerst ook de mogelijkheid om er de halve marathon te lopen, bestaande uit 2x het 10km rondje plus nog een klein extra rondje. Ik heb me ingeschreven voor de halve marathon.

In de afgelopen periode heb ik me eigenlijk voornamelijk gewijd aan het lopen op blote voeten. Door alle ups en downs die dat met zich mee heeft gebracht zijn mijn loop trainingen er wat bij ingeschoten. Het weekend van 24 februari (voor dat mijn teen begon op te spelen) heb ik voor het eerst sinds lange tijd weer een behoorlijk stuk (18km) gelopen. Ook afgelopen zondag had ik weer eens 15km op de teller staan. Blessures (of eigenlijk ongemakken) van het blotevoeten lopen zijn nu over en ik kan er weer lekker tegen aan.

Het blotevoeten lopen blijf ik doen, voorlopig één dag in de week. Beide andere dagen ga ik verder trainen voor de halve marathon op 6 april.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Ken je dit artikel al?

http://www.ad.nl/loperswereld/2132846/Blij_op_blote_voeten.html

Wat theorie en hij heeft het over Feelmax schoenen...

Dick de Boer zei

Ik kende het artikel nog niet. Was Wouter Buist niet de drijvende kracht achter Pose-Nederland?

Leuk om te lezen.

Peter zei

Ja, hij was (is?) daar actief in.
Zie ook:
http://www.posetech.com/services/WouterBuist.html

Anoniem zei

Volgens het Pose Schoenen topic op het RMP forum (jou wel bekend) kosten de Puma H-Street schoenen niet veel in Duitsland. Scheelt de helft met VFF en je loopt minder voor gek :-)

Het proberen waard. Tot mijn blessures waren ze een hele -aangename- beleving.

Dick de Boer zei

Ja, ik heb dat topic gelezen. Ik woon echter een aardig stukje van de grens af en schoenen over de post zie ik niet zo zitten.

Daarbij, ik loop nu op waterschoenen, die zijn pas echt goedkoop ;-)

Anoniem zei

Je moet wel met de tijd meegaan Dick ;-) Ik had de H-Street ook online. Maarre, kom maar eens met een foto van die waterschoenen. Ik zie je nog wel eens met Crocks op de proppen komen, haha.

Dick de Boer zei

Zeg anoniem, wel wat beter lezen he... ;-)

Die waterschoenen vind je hier: http://dickdeboer.blogspot.com/2007/12/dat-is-dan-3-euro-90.html

En ook nog hier:
http://dickdeboer.blogspot.com/2008/01/verder-op-waterschoenen.html

Vind je ze mooi???

Anoniem zei

Als trouwste bezoeker had ik het gelezen. Maar ik denk dat het meer een geheugenprobleem is :-)