02 maart 2008

Nog steeds gewond

Een heel typische blessure. Niks geen over belaste pezen, verkrampte spieren of gekneusde botten... Gewoon een snee over dwars onder mijn grote teen. De snee is een gevolg van wat over enthousiast op de blote voeten rennen. Ik heb blijkbaar ergens in getrapt.

Op dit moment wordt het rennen (ook mét schoenen) steeds moeilijker, die snee begint nu ook echt pijnlijk te worden. Het gaat dus niet goed. Morgen ga ik langs bij de huisarts.

Ik begin nu serieus te denken aan de vijf-vinger schoenen, zoals de meeste barefoot sporters wel zullen kennen. Niet dat blotevoeten rennen van de baan is hoor, maar ik wil dat rennen toch iets rustiger aan doen. Deze typische en aparte schoen is sinds kort ook in Nederland te koop.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Kathmandu is mijn favoriete buitensportzaak. Het personeel is behulpzaam en erg vriendelijk. Geldt eigenlijk ook wel voor Bever, maar die is meer gewoontjes.

Ondanks dat Amsterdam twee bekende buitensportzaken heeft, had ik er enkele treinreizen voor over. Ik heb er veel benodigdheden voor mijn pelgrimage gekocht.

Anoniem zei

Oh ja, succes met de grote teen! :-)

Anoniem zei

Stop vooral niet met blotevoeten rennen, de zolentraining kan in de zomer ook prima wandelend gedaan worden (kijken de mensen ook minder gek dan in de winter.)
Verder kun je ook gewoon beginnen met makkelijk terrein, Ik doe mijn intervaltrainingen altijd op een prachtig stuk glad zwart asfalt langs het diemerpark.
Voor zwart asfalt zonder steentjes heb je geen "geoefende zolen" nodig, maar dat scherpesteentjesasfalt om gladheidsbestrijding overbodig te maken, dat valt niet mee.

Dick de Boer zei

Anoniem,

Wees gerust, ik ben zeker niet van plan te stoppen. En, met behulp van mijn huisarts is mijn teen vrijwel genezen....

Anoniem zei

Als anoniem 1+2, niet 3, ben ik wel benieuwd wat voor bericht er is verwijderd.

Was het een spammer of word je bedreigd? In beide gevallen kan ik me niet voorstellen dat je dan die melding geeft. Het moet dus iets anders zijn.

Zet hem op in Hilversum! Ik hoopte nog zo je tijd op blote voeten te kunnen vernemen. Haha.

Ze zullen raar opkijken van de Vibram FF. Heb je die al?

Dick de Boer zei

Anoniem-3,
Nee, geen spammer, en geen bedreiging. Ik vroeg me af waarom iedereen (op Peter na) 'anoniem' aanklikt, en niet Naam/URL. Met naam kun je jezelf een naam geven, bv Anoniem-3. Ik weet dan tegen wie ik praat.

Maar ik dacht dus eens even te kijken waarom dat wel of niet werkt. Wel, het werkt uitstekend. En als beheerder van deze blog gooide ik daarna mijn testbericht weer weg. Maar die melding dat het is weggegooid, kan ik nu weer *niet* weghalen....

Niet zo belangrijk verder.

De Vibrams heb ik nog niet, maar ze gaan wel komen!

Anoniem zei

Ik vroeg het me af omdat ik ook een blogspot blog heb. Ik heb nog minder bezoekers en reacties dan jij. En geen spammers. De mijne gaat dan ook niet over hardlopen.

Ik sta nog steeds stil met mijn rug. Als een week. In geval van blessures merk je dat hardlopen niet geheel vanzelfsprekend is.

Het naam veld werkt inderdaad! ;-)

Dick de Boer zei

ANONIEM,

Ik heb tot nu toe twee spam berichten gehad. Zojuist een onder het nieuwe topic van de Hilversum city run. Ik ben er achter hoe de berichten definitief te verwijderen. (Gewoon nog een keer verwijderen)

Tegen spammers kun je bij instellingen woordverificatie instellen. (Voor het geval dat) Je moet dan de tekst uit een plaatje overtikken) Ik doe dat nog niet, zolang het niet noodzakelijk is.

Groeten,
Dick

Dick de Boer zei

PS
Ik zou je blog best eens willen zien....

Anoniem zei

Dan ben je de enige :-) Haha. Mijn blog blijft een groot geheim ;-) Gaat over iets dat weinig mensen echt interesseert.

Anoniem zei

Update: de weblog is inmiddels opgeheven. Ik begon me af te vragen of het allemaal wel zinvol was.