19 juni 2008

Blote Voeten kleine Blaren

De score van vanavond: één lachende spontane vitale oude(re) vrouw "Ben je niets vergeten?" wijzend naar mijn voeten en een jochie die zijn vriendje aanstootte: "Moet je kijken die loopt op blote voeten". Dat laatste is overigens drie maal gebeurt.

Verder lijkt het niemand op te vallen. Want ja, vanavond heb ik weer 3.5km op blote voeten gelopen. Lekker relaxed, géén hartslagmeter en géén snelheidsmeter en rustig aan. Ik heb vanavond ook ervaren hoe lekker het is om dwars door een plas te rennen! De pijn na afloop in mijn voetzolen blijft maar wordt wel minder. Ik heb niet meer van die heel dikke blaren. Mijn kuiten en achillespezen merk ik niets meer van. De voetzolen willen dus (nog steeds) niet erg meewerken.

Ik heb in augustus de Emiclaerloop in Amersfoort gepland als eerste blote-voeten-loop. Het is een verhard parcours met rondjes van 2.5km. Ik kan dan kiezen voor één, twee of zelfs drie rondjes. Een veilig gevoel, ik kan dan tijdens de loop beslissen hoe veel ik loop!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Beter op blote voeten dan met blote billen zullen we maar zeggen. Soms controleer ik of ik mijn running short aanheb, want die voel je bijna niet. Dit doe ik dan net buiten de deur.

Als ik je ooit een keer tegenkom dan zal ik je aanspreken. Maar ik doe nooit mee met wedstrijdjes.

Lopen met lichte schoenen durf ik niet meer aan. Heb nu nieuwe Asics GT-2130. Ik loop wel op mijn voor- c.q. Middenvoet. Prettige vakantie en succes met je loop!

Anoniem zei

Hoi dick ,

Ik ben zelf ook barefoot runner en woon in het zuiden des lands , anders had ik best die kant op willen komen om samen te renne .
Veel succes bij je eerste wedstrijd op blote voeten.

Karl

Anoniem zei

Bij de Emiclaerloop ben ik aanwezig (langs de kant dat dan weer wel) en zal op de 'blote voeten loper' letten.

Dick de Boer zei

Karl,

Bedankt voor je aanmoediging! Een beetje late reactie, maar ivm de vakantie was ik een tijdje off-line.

Joost,
Leuk, een supporter! (Maar hoe herken ik je??)