07 november 2006

Verhoogde hakken

De irritatie aan mijn achillespees wilde niet echt overgaan. Niet dat ik er veel last van heb, maar ik voel meer dan je zou verwachten. Ik heb hier vorige week met de trainers van Zuidwal over gesproken. Zij dachten dat de achterkant van mijn schoen teveel drukt op mijn pees, waardoor de pijn (groot woord) niet echt wil overgaan.

Afgelopen zaterdag ben ik bij de hardloopwinkel langs geweest. Daar verkochten ze mij inlegzooltjes onder de hak, waardoor de schoen nu iets lager op mijn pees drukt. Inderdaad heb ik sindsdien niet veel last meer gehad, maar het blijft afwachten. Eventueel kan ik mijn schoen wat inknippen aan de achterkant, waardoor de druk op mijn achillespees ook afneemt.

Inmiddels gaan mijn trainingen bij Zuidwal onverminderd voort. Afgelopen zaterdag heb ik de 20km/h bereikt! (op een zeer kort moment, tijdens een 100 meter sprintje)

Geen opmerkingen: