30 december 2007

De aankoop


"Dat is dan 3 euro 90." zei de verkoper in de sportzaak. Dat was een meevaller, er stond duidelijk 13 euro op mijn nieuwe hardloop schoenen, maar ze bleken in de uitverkoop te zijn. Argwanend vroeg de verkoper mij welke sport ik op die schoenen ging uitoefenen. Hij had mij stukjes zien hardlopen in de winkel en toegegeven, het waren eigenlijk geen hardloop schoenen. Maar ik antwoordde naar waarheid dat ik erop zou gaan hardlopen en de verkoper probeerde mij welgemeend te waarschuwen dat dat misschien niet zo'n goed idee was....

Het zijn de geneugtes van mijn nieuwe variant van het hardlopen: BV lopen, waarbij BV staat voor "blote voeten". Helemaal bloot(svoet) ga ik nog niet, mijn voetzolen kunnen dat nog niet aan. Eerst maar eens proberen of mijn kuitspieren en achillespees het uithouden. Door het veren op de voorvoet worden deze onderdelen extra belast. Bovendien zak je verder door de voet omdat een hak aan de schoen ontbreekt.

Vandaag heb ik een half uurtje op een beginnersschema gelopen, zonder mijn S625X. Ik voel nu mijn kuiten en iets dat lijkt op een blaar. Al het begin is moeilijk.... Maar ik heb ontzettend lekker gelopen, alsof je zweeft boven het asfalt. Heel anders dan wanneer ik de "loop-maar-raak-ik-vang-alles-wel-op"-schoenen aan heb.

Morgen maar eens kijken wat mijn kuiten mij te vertellen hebben!

5 opmerkingen:

Peter zei

Hallo Dick!
En, wat hadden je kuiten te vertellen? :)
Heb je je 'hardloopschonen' bij een bekende keten gekocht? Ik wil dat ook wel eens voor zo'n luttel bedrag proberen.
En voor ik het vergeet: de beste wensen voor 2008 natuurlijk.

Peter

Dick de Boer zei

Peter,
Mijn kuiten vertellen mij zoveel dat ze nu, 3 dagen later, nog steeds niet stil zijn....

Maw: De spierpijn is nog steeds niet weg ;-(

Ik kocht de schoenen bij Perry Sport in Hilversum. Dat is wel even een stukje rijden ;-), maar bij jou in de buurt is misschien ook een Perry Sport??

Ook de beste wensen voor 2008!

Peter zei

Perry Sport hebben we hier ook. Ik zal straks in de lunchpauze eens even gaan kijken.
Als het je kan troosten: ik heb gisteren met schoenen aan ruim 16 km gelopen en daar ontzettend stijve, pijnlijke knieƫn aan overgehouden.
Nou ja, rustig aan doen maar, het gaat vast weer over.

Anoniem zei

Pa maar op dat je jezelf niet stuk loopt...

Dick de Boer zei

Anoniem,
Nogmaals bedankt voor je zorgen. Ik zal uitkijken....