17 december 2007

Lopen tegen jezelf (Wintercup 2)

Gisteren was ik in Baarn om deel 2 van de wintercup te lopen, een cross over bijna 10km (9900 meter). Het was een prachtige dag, wel koud, maar heel mooi weer.

Ik gebruik de Wintercup als een referentie voor mijn vooruitgang. Deze serie van 3 wedstrijden komt elk jaar weer terug. Vorig jaar liep ik een mooie serie met steeds weer een nét iets betere tijd dan de vorige uit die serie. Ik liep toen achtereenvolgens:
0:51:55
0:50:42
0:49:26

Waarbij ik dus in de laatste wedstrijd de magische 50 minutengrens doorbrak. (Jan 2007) In deze nieuwe serie begon ik met een (wat tegenvallende) 0:50:58, maar gisteren zag ik dat ik toch van mezelf heb gewonnen: 49:08! Weer een PR dus.

Bij deze wedstrijd heb ik gewoon gelopen op mijn gewone schoenen. Ik ben het blote-voeten lopen zeker niet vergeten, maar de wedstrijden loop ik liever nog even zoals ik gewend ben (was).

De temperatuur was wat moeilijk, rond het vriespunt. Ik heb nog niet eerder een wedstrijd bij deze temperatuur gelopen, en ik vond het moeilijk wat ik moest aantrekken. Achteraf heb ik het niet te dik gemaakt, wel lang, maar het dunste wat ik had. De handschoenen die ik aan had (ik heb snel last van koude vingers) moest ik halverwege toch uittrekken...

Een geslaagde dag. Op 20 januari volgt wintercup 3, met hopelijk een tijd onder de 49 minuten. De dag daarvoor heb ik me ingeschreven voor een clinic bij Aart Stigter over looptechniek. (Theorie, praktijk en video opnames.) Ik doe daar uiteraard verslag van.

Geen opmerkingen: